Credit Manager Magazine

with Brak komentarzy

 

piątek, 2 listopada 2018 r.

 

Polski Instytut Credit Management wydał  pierwszy numer nowego pisma dla zarządzających należnościami - Credit Manager Magazine.

Pismo poświęcone jest zarządzaniu ryzykiem kredytu kupieckiego. Porusza zagadnienia dotyczące całego procesu transakcyjnego od zamówienia do płatności od klienta, rozstrzyga kwestie prawne, analizuje otoczenie biznesu, a także poświęca wiele uwagi specyficznym uwarunkowaniom funkcjonowania poszczególnych branż gospodarki.

 

 

Pierwszy listopadowy numer Credit Manager Magazine dostępny jest na stronie PICM.pl

 

Jest w nim również mój tekst o oszustwach w transakcjach handlowych widzianych oczami brokerów ubezpieczeniowych i ubezpieczycieli kredytu kupieckiego.  Możesz go też przeczytać na stronie RiskMan Sp. z o.o.

 

Za wydawcą Credit Manager Magazine polecam pozostałe artykuły w magazynie:

  • Rosnące koszty pracy to główne zmartwienie dyrektorów finansowych. Odpowiedzialni za finanse firm obawiają się wzrostu kosztów operacyjnych, braku wykwalifikowanych pracowników i zmiennego prawa gospodarczego.
  • Co wprowadzi nowa ustawa o komornikach sądowych i egzekucji? Czy nowe przepisy przywrócą nadszarpnięty wizerunek komornika jako funkcjonariusza publicznego?
  • Upadłości w budowlance mimo hossy.  Mimo, że budownictwo przeżywa hossę, rośnie liczba bankructw w tym sektorze. Nie jest to zjawisko nowe – podobnie działo się w latach 2012-2014.
  • Turcja na krawędzi kryzysu znalazła się na własne życzenie. Turcja przypomina tykającą bombę, a kryzys walutowy może bardzo łatwo wymknąć się spod kontroli doprowadzając do fali bankructw banków i przedsiębiorstw. Z czego to wynika i jak do tego doszło?
  • Nigdy nie wolno zapomnieć, że gdzieś kryją się czarne łabędzie. Zsumowany dług przedsiębiorstw z 51 najważniejszych gospodarek świata uległ od 2007 r. podwojeniu z 37 bilionów do 66 bilionów dolarów.
  • Techniki związane z Machine Learning i ich zastosowanie w analizie kredytowej. Każde przedsiębiorstwo w dzisiejszych czasach opiera się na danych. Tylko od osób kierujących daną organizacją zależy, czy dane te zostaną wykorzystane w celach stworzenia lepszej oferty rynkowej.

i wiele wiecej ....

Autorami publikacji są dziennikarze ekonomiczni, praktycy biznesu, naukowcy, prawnicy.