Spływ należności a sytuacja firmy
Każda firma latami pracuje na swoją pozycję na rynku, na swój wizerunek i relacje z całym otoczeniem biznesowym. Dobra opinia o firmie pomaga w zwiększaniu sprzedaży i w rozwoju przedsiębiorstwa.
Każda firma latami pracuje na swoją pozycję na rynku, na swój wizerunek i relacje z całym otoczeniem biznesowym. Dobra opinia o firmie pomaga w zwiększaniu sprzedaży i w rozwoju przedsiębiorstwa.
Na przykładzie jednego z przedsiębiorstw pokażę, jak zarządzanie należnościami i przedstawione w poprzednim artykule zalecenia dotyczące ograniczania ryzyka opóźnień w płatnościach mogą być wprowadzone w życie.
Żeby uchronić się przed ryzykiem nieotrzymania zapłaty za wysłany towar kluczowe znaczenie ma prawidłowe opracowanie kontraktu eksportowego, rzetelna ocena ryzyka kontrahenta zagranicznego i skuteczne zarządzanie należnościami.
Jak płacą kontrahenci przedsiębiorców z krajów europejskich cieszących się największym zainteresowaniem polskich eksporterów? Jakie jest morale płatnicze ich partnerów? Jakie są ustalane terminy płatności w kontraktach, a jak wygląda faktyczna realizacja płatności?
Eksport to szansa na rozwinięcie działalności, dywersyfikację przychodów, zwiększenie zysków, a także rozwój produktów, wzrost kompetencji pracowników, promowanie marki i wizerunku firmy. Kto nie szuka nowych kierunków, przestaje się rozwijać. Ale do eksportu trzeba się dobrze przygotować, żeby zwiększyć szanse na sukces przedsięwzięcia, na bezpieczny rozwój.