Jak prawidłowo zabezpieczyć faktoring polisą przedsiębiorcy?

with Brak komentarzy

 
Faktoring z polisą klienta jest standardowym sposobem zabezpieczenia należności faktoringowych. Wymaga on jednak poinformowania ubezpieczyciela i uzgodnienia warunków współpracy trzech stron. Jak to działa? Na co zwrócić uwagę?

ATRIUM – nowa platforma Atradiusa

with Brak komentarzy

 
ATRADIUS,  światowy ubezpieczyciel należności ogłosił odsłonięcie ATRIUM – swojego nowego portalu do zarządzania ryzykiem kredytu kupieckiego z poziomu przeglądarki. 

Jak bezpiecznie eksportować na Wschód?

with Brak komentarzy

 
Eksport na Wschód – do Rosji, Ukrainy, Białorusi czy Kazachstanu powinien być realizowany ze szczególną dbałością o dokumentację. Polisa na Wschód KUKE wymaga spełnienia wielu warunków dodatkowych dotyczących kontraktu i dokumentowania transakcji.

Gwarancje ubezpieczeniowe w obrocie międzynarodowym

with Brak komentarzy

 
W obrocie międzynarodowym występują gwarancje płatnicze, kontraktowe i inne. Na co powinieneś zwrócić uwagę jako zleceniodawca gwarancji?

Konferencja Credit Risk 2017

with Brak komentarzy

 
Credit Risk 2017 to konferencja organizowana przez Polski Instytut Credit Management, dedykowana zarządzającym ryzykiem kredytowym B2B. Udział w konferencji i kontakt z ekspertami z dziedziny zarządzania ryzykiem kredytowym jest doskonałym sposobem na rozszerzenie wiedzy specjalistycznej i zdobycie nowych kompetencji.

Dzień Zarządzania Należnościami – konferencja CRS

with Brak komentarzy

Broker ubezpieczeniowy Credit Risk Solution wraz z ubezpieczycielem Atradius i ING Commercial Finance zorganizowali dla klientów spotkanie poświęcone zarządzaniu należnościami. Moja relacja z tej konferencji.

Polska – Iran. Perspektywy i problemy współpracy handlowej.

with Brak komentarzy

Relacja z konferencji Polska – Iran. Współpraca i inwestycje. zorganizowanej przez Rzeczpospolitą. O perspektywach i szansach dla polskiego handlu.

Jak zatory płatnicze wpływają na funkcjonowanie i rozwój małych firm?

with Brak komentarzy

 
W marcu 2016 roku ukazał się raport Forum Obywatelskiego Rozwoju pt. “Zatory płatnicze: duży problem dla małych firm”. Przedstawiam podstawowe informacje i wnioski wynikające z lektury raportu.

Czy można przedłużyć termin płatności po jego upływie?

with Brak komentarzy

 
Należności płatne w kredycie kupieckim muszą mieć określony na fakturze termin płatności. Czasem ten termin ulega zmianie już po wystawieniu faktury i zrealizowaniu dostawy, a nawet po uzgodnionym wcześniej terminie płatności. Co na to ubezpieczyciel?

Co robi broker i dlaczego warto skorzystać z jego usług?

with Brak komentarzy

Rola brokera w ubezpieczeniach należności jest nie do przecenienia. Nie ogranicza się ona tylko do pośrednictwa w zawarciu umowy ubezpieczenia, ale obejmuje również przeprowadzenie analizy ryzyka kredytu kupieckiego w firmie, doradztwo w zakresie zarządzania ryzykiem, szkolenia z obsługi polisy i wsparcie w likwidacji szkody.

Jak uniknąć odmowy wypłaty odszkodowania?

with Brak komentarzy

 
Ubezpieczenie należności przysługujących Ci od kontrahentów nakłada na Twoją firmę wiele obowiązków, których niedotrzymanie grozi odmową wypłaty odszkodowania.
Jakie są najważniejsze przyczyny odmów wypłaty odszkodowania? Jak uniknąć tej przykrej niespodzianki?

NOZBE do zarządzania zadaniami

with Brak komentarzy

 
Jak poradzić sobie z nawałem pracy? Jak nie zginąć w lawinie maili, spraw do załatwienia, planów, zadań, projektów? Jak ogarnąć to wszystko i nie pogubić ważnych zadań?

Jaki jest koszt ubezpieczenia należności?

with Brak komentarzy

 
Koszt ubezpieczenia jest podstawowym parametrem branym przez przedsiębiorców pod uwagę przy wyborze polisy. Co składa się na koszt ubezpieczenia?

Jaki wybrać faktoring – pełny czy niepełny?

with Brak komentarzy

Faktoring jest dobrą metodą na poprawienie płynności finansowej Twojej firmy i uniknięcie zatorów płatniczych. Ale faktoring to nie tylko finansowanie wierzytelności. To również prowadzenie rozliczeń z Twoimi kontrahentami, inkaso należności, windykacja opóźnionych płatności i przejęcie ryzyka niewypłacalności.

Co się zmieniło w prawie w 2016 roku i jaki to ma wpływ na ubezpieczenia należności?

with Brak komentarzy

 
Od 1 stycznia 2016 r. weszły w życie zmiany prawa, które powinny być uwzględnione w OWU należności handlowych.

Rola kontrahenta w umowie ubezpieczenia

with Brak komentarzy

Jak kontrahent jest definiowany w umowie ubezpieczenia? Jak kontrahent jest sprawdzany przez ubezpieczyciela? Czy musi wiedzieć, że jest oceniany? Skąd wziąć informacje o nim, o jego sytuacji finansowej?

Jak jednoznacznie i zgodnie z umową ubezpieczenia ustalić termin płatności?

with Brak komentarzy

Termin płatności należności wydaje się być tematem prostym i oczywistym, niewartym aż całego artykułu. Pokażę Ci jednak, że z punktu widzenia ochrony ubezpieczeniowej prawidłowe rozumienie tego pojęcia i warunków z nim związanych ma duże znaczenie.

Jakie są korzyści z ubezpieczenia należności?

with Brak komentarzy

Zasadniczo w ubezpieczeniu chodzi o to, żeby zmniejszyć ryzyko i spać spokojnie. Jaki jest sens ubezpieczania należności? Jakie są korzyści z ubezpieczenia, a jakie są jego negatywne strony? Kiedy te korzyści są większe? Jak je zmaksymalizować, a jak ograniczyć minusy?

Jaki jest limit wypłaty odszkodowania?

with Brak komentarzy

Umowy ubezpieczenia zawierają ograniczenie wysokości wypłaconych odszkodowań – limit wypłaty odszkodowania. Czy to oznacza, że nie otrzymasz całej kwoty wyliczonego odszkodowania? Jakie są warunki takiego ograniczenia? Ile wynosi wartość możliwych do wypłaty odszkodowań?

Umowa ubezpieczenia jako zabezpieczenie faktoringu

with Brak komentarzy

 
Faktoring to dobry sposób na poprawę płynności finansowej firmy i element skutecznego zarządzania należnościami. Umowa ubezpieczenia może stanowić zabezpieczenie faktoringu.

Jaka jest data powstania szkody dla opóźnienia w płatności?

with Brak komentarzy

Omawiając ryzyko handlowe zwróciłam uwagę na różnice w określaniu przez ubezpieczycieli daty powstania szkody w przypadku opóźnienia w płatności. Teraz szczegółowo omówię ten temat i wskażę, na jakie warunki należy zwrócić uwagę i jakie są konsekwencje poszczególnych zapisów umowy ubezpieczenia.

Jakie wypadki obejmuje ryzyko handlowe? – definicje

with Brak komentarzy

Ryzyko handlowe to podstawowe ryzyko, przed którym zabezpieczają ubezpieczenia kredytu kupieckiego. To ryzyko związane z kontrahentem, z jego sytuacją finansową, jego zwyczajami płatniczymi i uczciwością w wypełnianiu zobowiązań wynikających z umowy sprzedaży. Jakie dokładnie zdarzenia określane są jako ryzyko handlowe?

Jakie ryzyka występują w transakcjach handlowych?

with Brak komentarzy

W związku z wiodącym tematem tej strony – zabezpieczeniem należności handlowych – wskażę i sklasyfikuję ryzyka, które dotyczą sprzedaży w kredycie kupieckim.

Czemu służy, ile wynosi i jak działa udział własny w szkodzie?

with Brak komentarzy

Odszkodowanie nie pokrywa całej niezapłaconej należności. Zasadą w ubezpieczeniu należności handlowych jest pokrywanie niewielkiej części ryzyka przez ubezpieczającego. Jest to tzw. udział własny w szkodzie. Po co jest on stosowany? Czy da się go uniknąć? Jak jest obliczany?

Kiedy zaczyna się a kiedy kończy ochrona ubezpieczeniowa?

with Brak komentarzy

Umowa ubezpieczenia ma swój początek i koniec. Czy to oznacza, że ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje tylko w czasie trwania umowy ubezpieczenia? Czy jeśli kontrahent Ci nie zapłacił, a umowa się już skończyła, to ta niezapłacona należność jest ubezpieczona czy nie?

Umowa ubezpieczenia należności – strony, elementy, zasady zawarcia

with Brak komentarzy

Umowa ubezpieczenia jest zawierana między przedsiębiorcą sprzedającym swoje towary / usługi w kredycie kupieckim a towarzystwem ubezpieczeniowym. Jakie są strony umowy ubezpieczenia? Czy kontrahent jest stroną umowy? Z jakich dokumentów składa się umowa ubezpieczenia? Jaka jest procedura zawierania umowy ubezpieczenia?

Co to jest kredyt kupiecki i czym to grozi przedsiębiorcy?

with Brak komentarzy

Kredyt kupiecki jest powszechnie stosowany w transakcjach handlowych między przedsiębiorstwami – B2B. W sklepie, jako osoba fizyczna kredytu kupieckiego raczej nie dostaniemy. Czym jest kredyt kupiecki? Dlaczego udzielasz go swojemu kontrahentowi? Komu sprzedasz na kredyt, a komu zaproponujesz przedpłatę? Dlaczego udzielanie kredytu kupieckiego jest ryzykowne?

Spór z kontrahentem a ubezpieczenie należności

with Brak komentarzy

Czytając ogólne warunki ubezpieczenia pewnie trafiłeś na zapis wyłączający należności sporne z ubezpieczenia bądź stwierdzający, że przedmiotem ubezpieczenia są należności bezsporne. Co to takiego te należności sporne czy bezsporne? Kiedy występuje spór i skąd wiadomo, że spór faktycznie powstał?

Spływ należności a sytuacja firmy

with Brak komentarzy

Każda firma latami pracuje na swoją pozycję na rynku, na swój wizerunek i relacje z całym otoczeniem biznesowym. Dobra opinia o firmie pomaga w zwiększaniu sprzedaży i w rozwoju przedsiębiorstwa.

Ograniczanie ryzyka kredytu kupieckiego w praktyce

with Brak komentarzy

Na przykładzie jednego z przedsiębiorstw pokażę, jak zarządzanie należnościami i przedstawione w poprzednim artykule zalecenia dotyczące ograniczania ryzyka opóźnień w płatnościach mogą być wprowadzone w życie.

Sposoby na nierzetelnych płatników

with Brak komentarzy

 
Żeby uchronić się przed ryzykiem nieotrzymania zapłaty za wysłany towar kluczowe znaczenie ma prawidłowe opracowanie kontraktu eksportowego, rzetelna ocena ryzyka kontrahenta zagranicznego i skuteczne zarządzanie należnościami.

Jak płacą kontrahenci w różnych krajach?

with Brak komentarzy

 
Jak płacą kontrahenci przedsiębiorców z krajów europejskich cieszących się największym zainteresowaniem polskich eksporterów? Jakie jest morale płatnicze ich partnerów? Jakie są ustalane terminy płatności w kontraktach, a jak wygląda faktyczna realizacja płatności?

Jak ograniczyć ryzyka w eksporcie?

with Brak komentarzy

Eksport to szansa na rozwinięcie działalności, dywersyfikację przychodów, zwiększenie zysków, a także rozwój produktów, wzrost kompetencji pracowników, promowanie marki i wizerunku firmy. Kto nie szuka nowych kierunków, przestaje się rozwijać. Ale do eksportu trzeba się dobrze przygotować, żeby zwiększyć szanse na sukces przedsięwzięcia, na bezpieczny rozwój.